Press council rules against The Age

Press council rules against The Age

The Australian Press Council has found The Age violated two of its Standards of Practice by failing to accurately and fairly report on a story involving Australian Greens leader Richard Di Natale during its 2016 election coverage.

The article headed “Election 2016: Greens leader Richard Di Natale fails to declare home, pays au pairs low wage” was published online on May 19, and republished in print the following day. The story accused Senator Di Natale of paying three au pairs below minimum wage for work they had completed in his employ.

The council found that “the publication failed to take reasonable steps to ensure the article was accurate and not misleading, and was fair and balanced. It said The Age failed to take steps to adequately test the claims in the article. It also found that some assertions in the article were unfounded.

The council did not name the complainant in its adjudication, but it was not Senator Di Natale.

The Age has updated the online article and included the adjudication on its home.

For more news from NewsMediaWorks, click here.

Leave a comment